Mgr. Daniela Kozáková - How to stop bullying and cyberbullying in schools and promote social emotional learning

Logo Erasmus+
Logo SPŠEI
 
Projekt číslo: 2020-1-CZ01-KA101-077511
Název projektu: CLIL/ICT/INKLUZE ve výuce a stínování (SPŠei Ostrava)
Typ mobility: Erasmus+ školní vzdělávání Klíčová akce 1 - Projekty mobility osob
Název kurzu: Special needs and inklusive education, the Italien experience of overcoming segregation
Datum konání mobility: 10. 10. - 16. 10. 2021
Vysílající organizace: Střední průmyslová škola elektrotechniky a informatiky, Kratochvílova 7, Ostrava, Česká republika
Vzdělávací organizace: ELA – Erasmus Learning Academy
Místo konání mobility: Bologna, Itálie

 

Místo konání

Boloňa, Itálie

 

Typ ubytování

Vysokoškolské koleje – Camplus Bononia

 

Doprava do místa konání/v  místě konání

Z Ostravy vlakem do Brna, z Brna autobusem do Boloně

 

Stravování

Snídaně, obědy, večeře většinou v jídelně v Camplusu. 3 večeře v místních restauracích.

 

Způsob certifikace

Poslední den kurzu proběhl certifikační ceremoniál – obdržela jsem certifikát, splnila jsem všechny podmínky účastníka kurzu

 

Vzdělávací aktivity v rámci kurzu/Výukové metody

1. den - úvod do kurzu, cvičení pro budování týmu, hodnocení potřeb a očekávání, prezentace škol a účastníků, inkluzivní vzdělávání v Evropě, základní pojmy a aktuální statistika, od integrace k inkluzi, výhody inkluzivního vzdělávání, sdílení zkušeností a osvědčených postupů při práci s žáky s poruchami učení.

 

2. den - Italský model inkluzivního vzdělávání, jak funguje a kdo jsou jeho hlavními aktéry, nástroje a přístupy, personalizovaný didaktický plán a inkluzivní roční plán, praktická skupinová práce v inkluzivních ročních plánech, setkání s místními učiteli o výzvách a osvědčených postupech, do kterých by se měli zapojit studenti se zvláštními potřebami. Bohužel setkání probíhala jen on line.

 

3. den - členství, vztah a dovednosti: jak vytvořit inkluzivní třídu,  role empatie při práci se studenty se speciálními potřebami, praktická skupinová práce.

 

4. den -  Inkluzivní výukové metody: nový pohled na univerzální přístup k učení,  jak zpřístupnit studijní zdroje, diverzifikace výukových metod tak, aby zahrnovala všechny žáky,  kooperativní výuka hlavních přístupů a italské zkušenosti,  prezentace případného úspěchu:, výuka střídání skupin podle individuálních potřeb.

 

5. den -  Využívání nástrojů a platforem ICT k podpoře procesu učení žáků se speciálními potřebami, praktická práce na nástrojích ICT, práce s rodiči: výzvy, výhody a osvědčené postupy, které je třeba zapojit a komunikovat s rodinami,  uskutečnění inkluzivního vzdělávání, praktická činnost, co mohu ve své škole zlepšit?

 

6.den - prostor pro diskusi o budoucí spolupráci a plánování navazujících činností,  závěrečné hodnocení kurzu,  ověření výsledků učení a ceremonie certifikace.

 

Další účastníci kurzu

Ve stejnou dobu probíhaly 3 další kurzy. V ostatních kurzech převažovali Poláci. V mém kurzu jsme se sešli směsice národů  - Litva, Lotyšsko, Švédsko, Španělsko, UK.

 

Kulturně-poznávací aktivity ve volném čase

Prošli jsme si historickou Boloňu, procházeli se pod arkádami (jejich celková délka je 40 km), podívali se také na nejstarší univerzitu v Evropě, navštívili celou řadu bazilik, vylezli na 2 nejvýznamnější věže v Boloni – Two Tovers. Jedno odpoledne jsme vyjeli na prohlídku historické Florencie, cestovali jsme italskými rychlovlaky, které jezdí rychlostí přes 300 km/h. Na zpáteční cestě jsme měli 30 minut zpoždění.

 

Další postřehy

V Itálii neexistují speciální třídy, ani školy. 99,97% dětí se speciálními potřebami chodí do školy společně s ostatními. Italská ústava jim to zaručuje. V Itálii je 5 typů učitelů, každý má nějakou roli ve výuce. Itálie je v tomto jedinečná a její inkluzivní systém školství funguje od roku 1977. Všichni účastníci kurzu jsme se shodli na tom, že si neumíme představit zavedení stejného systému v současné době v našich zemích.

 

Zhodnocení mobility

Pro mě velice zajímavá zkušenost, překonala jsem sama sebe. Za normálních okolností bych se na kurz sama nepřihlásila, ale tím, že jsem jela za někoho, kdo nemohl, tak mě situace tak trochu donutila. Přehodnotila jsem svůj přístup k angličtině a začínám na sobě pracovat, abych ji zlepšila (a to hodně). Mám v plánu se přihlásit na další vzdělávací kurzy.

Střední průmyslová škola elektrotechniky a informatiky, Ostrava, příspěvková organizace

Kratochvílova 1490/7

702 00 Ostrava - Moravská Ostrava

IČ: 00 602 132

E-mail: spsei@po-msk.cz

Telefon: 596 118 465

ID datové schránky: 89uxrcv


Uložit
Nastavení cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Pokud zakážete použití cookies, naše webové stránky nemusí fungova správně.
Přijmout vše
Odmítnout
Více informací
Analytické
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout