Mgr. Antonín Kačerovský - Improving English Language Skills

Logo Erasmus+
Logo SPŠEI
 
Projekt číslo: 2020-1-CZ01-KA101-077511
Název projektu: CLIL/ICT/INKLUZE ve výuce a stínování (SPŠei Ostrava)
Typ mobility: Erasmus+ školní vzdělávání Klíčová akce 1 - Projekty mobility osob
Název kurzu: Improving English Language Skills
Datum konání mobility: 8. 8. - 14. 8. 2021
Vysílající organizace: Střední průmyslová škola elektrotechniky a informatiky, Kratochvílova 7, Ostrava, Česká republika
Vzdělávací organizace: Ustanova za obrazovanje odraslih Maksima
Místo konání mobility: Split, Chorvatsko

 

Den 0: sobota 7. 8.

Cesta z Ostravy do Splitu - autem, čistého času 14 hodin - byla zakončena úspěšným ubytováním a průzkumnou procházkou.

 

Den 1: neděle 8. 8.

Po snídani bylo třeba ještě lehce doladit prezentaci (o sobě, škole, městě, zemi) pro plánovaný večerní, pro všechny právě zahajované kurzy společný, "Welcome event“. Krátká procházka před zahájením kurzu a jde se na to. Všichni jsme tak trochu očekávali nějaký úvodní ice-breaker, ale lektor jen krátce zkontroloval, že jsme ve správné učebně a hned nám rozdal vstupní test. Po testu následovaly úvodní informace o kurzu, lektorovi, organizaci, Splitu a Chorvatsku. Následně jsme se každý podrobně představili (ještě, že jsem ráno ladil tu prezentaci na večerní akci). Asi největší problém jsem měl porozumět výslovnosti Basků. Po vzájemném seznámení jsme se vrhli do vyhodnocování testu, s detailním zdůvodněním a diskuzí nad každou otázkou.

Odpoledne jsme se přesunuli do auly budovy společnosti splitských architektů a zde jsme se sešli s účastníky z ostatních současně probíhajících kurzů. Kromě ochutnávky místních tradičních (samozřejmě nealkoholických) nápojů a drobných sladkostí nás čekaly podrobné informace ředitelky pořádající organizace. Několikrát nám zdůraznila důležitost typického dalmáckého slovíčka "pomalo" (uvolni se). V závěrečném, večerním, bloku (17:30-21:00) jsme dostali každý příležitost se všem ostatním (bez rozdílu kurzu) představit.Využili jsme své připravené prezentace.

Účastníci byli celkem z 11 zemí (nejvíce bylo Španělů, Poláků, Maďarů a Řeků). Průměrné hodnocení srozumitelnosti: Slovinec 1, ..., Španělé 4-.

 

Den 2: pondělí 9. 8.

Druhý den nás nejprve čekalainteraktivní přednáška "The 21st CenturyTeacher" ve vstupní (a zároveň přednáškové) hale místní technické školy "Obrtnatehnička škola". Následoval blok praktických aktivit k přednášce: rozcvičky mozkové aktivity, diskuze o „learning styles“ a „type oflearners/students“ ve skupinách (byl jsem ve skupině se dvěma Španělkami a Rumunem).

Dále jsme rozšiřovalisvoji slovní zásobu prostřednictvím následujících aktivit:

  • icebreaker s popisem obrázku
  • liedetector
  • opis sloves svými slovy
  • diskuze ve skupinách o výběru vhodného typu restaurace pro večírek učitelů na konci roku
  • „thememory game“ s krátkou ukázkou obrázku a následně odpovídáním na otázky
  • výběr sloganu pro poster prázdninového jazykového kurzu pro mládež (opět ve skupinách)
  • komunikace ve skupině podle otázek

Za odměnu na nás na závěr odpoledního bloku čekalazajímavost: procvičování slovních druhů formou soutěže týmů, s využitím interaktivní podlahy. A jako vrchol dne jsme si užili úžasnou„guidedwalking tour“ se skvělým průvodcem. Divadlo, Diokleciánův palác, promenáda Riva, architektura s vlivy různých historických období, historie Splitu, zajímavosti ze života 6 států (Habsburska monarchie, 3 různá královstvi, Jugoslávie, Chorvatsko).

 

Den 3: úterý 10. 8.

Třetí den kurzu jsme se nejprve věnovali zvládnutí„formalverbs versus lessformalverbs“ (se zaměřením na dopisy/emaily), psali jsme formální dopis. Poté jsme ve skupinách vytvářeli příběh s použitím zadaných slov a také jsme hráli obdobu známé hry "jméno, město, zvíře, věc" ve tvaru "noun, verb, statecapital, animal, food, colour". Na písmeno "Z" nikdo (do 1 minuty a bez pomoci Internetu) nevyhrál (samozřejmě hlavní problémy byly food a colour). "Zebra steak" mi bohužel nebyl uznán. V dalších blocích jsme se věnovali čtení s porozuměním a souvisejícím aktivitám. Čtení nahlas, pak samostatně, práce ve dvojicích na hledání souvisejících částí vět ze čteného textu, vytváření otázek k textu a pokládání ostatním (+ opakování teorie k tvorbě otázek), opět ve dvojicích zjišťování/doplňování chybějících skupin slov v textu na základě vhodně volených otázek (jeden z dvojice měl v některých větách textu prázdné místo, druhý z dvojice tento text měl, ale chyběly mu zase jiné části textu; samozřejmě si navzájem nesměli text ukázat; texty rozhodně nebyly nudné: např. plešatá královna Alžběta I., sošky Oskarů za 2. světové války ze dřeva apod.). Protože měla pondělní podlaha velký úspěch, na závěr jsme zabojovali na interaktivní podlaze, opět v týmech, o pirátský ostrov. Hodilo se znát synonyma a antonyma. Z důvodu pocitu viny za neúspěch mého týmu (pár sekund před koncem časového limitu jsem prohrál souboj a o ostrov jsme přišli), jsem se za trest „protáhl pod kýlem“ (= až do večera jsem se pořádně naložil do slané vody).

 

Den 4: středa 11. 8.

Čtvrtý den byl věnován výletům. Zvolil jsem návštěvu NP KRKA (Národní park řeky Krky).

Ani během výletu samozřejmě angličtina nezahálela:

  • Small talk and communication
  • Understandtheread
  • Listeningcomprehension
  • Outdooractivities

 

Den 5: čtvrtek 12. 8.

Pátý den probíhala výuka mimo učebny, v lokalitě Antoničinmlin (mlýn poblíž Splitu). Mohli jsme díky tomu odložit roušky a respirátory a v příjemném prostředí i při výuce volně dýchat.

Čemu jsme se věnovali?

  • Interactive English skills
  • Broadenvocabulary
  • How to express opinions
  • Small talk (and „talkingwhileswinging“)
  • Outdooractivities

 

Den 6: Pátek 13. 8.

Šestý den kurzu probíhal opět klasicky, v učebnách. Nejprve jsme procvičovali formální a neformální psaní, poté formální komunikaci. Na závěr jsme provedli shrnutí a evaluaci kurzu. Večer nás čekala projížďka lodí při západu slunce, při níž jsme měli mnoho příležitostí k procvičování neformální komunikace.

Náplň tohoto dne:

  • Improving formal and informalwriting
  • Formalcommunication
  • Courserevision and evaluation
  • Small talk during a sunsetcruise

 

Den 7: Sobota 14. 8.

Závěrečný den kurzu. The S001 missionwascompletedtoday. Thetransformationintoan English-speakingbeingiscomplete. Certificate obtained. Formalcommunication. Small talk.

 

Den 8: Neděle 15. 8.

Návrat do Ostravy.

 

Střední průmyslová škola elektrotechniky a informatiky, Ostrava, příspěvková organizace

Kratochvílova 1490/7

702 00 Ostrava - Moravská Ostrava

IČ: 00 602 132

E-mail: spsei@po-msk.cz

Telefon: 596 118 465

ID datové schránky: 89uxrcv


Uložit
Nastavení cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Pokud zakážete použití cookies, naše webové stránky nemusí fungova správně.
Přijmout vše
Odmítnout
Více informací
Analytické
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout